mandag 2. desember 2013

2.desember

Glædelig Jul, 1888
Hui hvor det går over isen
Hvis det er en vintersport hvor man har lov til å pynte seg, så må det være skøyter. Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mer romantisk enn en skøytetur på en innsjø, eller en skøytebane, iført hjemmestrikket skjerf, lue og votter!  Jeg har som mål å strikke meg fine skøyteaccessoirer i løpet av vinteren.
Prosjektet startet med et par kjempemyke Frøkenvotter fra Pickles. De passer perfekt inn i min romantiske forestilling av skøyteturer, selvom det antakeligvis ikke kompenserer for at jeg ligner mer på Bambi på isen enn en skøyteprinsesse.
Disse vottene er supermyke! Strikket i Abuelita tjukk merino fra Pickles.
Foto 1: Nasjonalbiblioteket på Flickr
Foto 2: Ingrid S. Hagen 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar