lørdag 14. desember 2013

14.desember

Julegaver
Det er alltid hyggelig å gi bort noe man har laget selv, og hyggelig å få noe hjemmelaget, synes jeg. Da tenker jeg på mottakeren mens jeg strikker, for eksempel. I år har jeg også hatt helt dilla på å brette stjerner. Jeg har funnet en måte å feste tråd i dem også, slik at det går an å henge dem på juletreet. Putt stjernene i en liten gaveeske og vips så har du laget en fin liten vennegave!

Foto: Ingrid S. Hagen
Øverst til venstre: Okergul "Tett-i-flett"-lue fra Pickles.
Øverst t.h.:Stripete lue i tjukk merino. oppskriften heter Naturligvis vintersett og er hentet fra Pickles.
Nederst t.v.: Pakk inn i miljøvennelig gråpapir, pynt gaven med julepynt som kan henges på treet. Lag en fin merkelapp selv.
Nederst t.h.: Brettede stjerner i mønstret og ensfarget papir. (Kjøp ferdige papirstrimler på hobbybutikken, så er det lettere å brette.)

2 kommentarer:

  1. Hei Ingrid,
    Bloggen din er så fin og morsom å lese! Tusen takk for de søte julegavetipsene :) Maren

    SvarSlett
  2. Hei Maren! Takk for hyggelig melding! God jul! Hilsen Ingrid

    SvarSlett