søndag 22. desember 2013

22.desember

Det finnes veldig mange fine strikkeblogger, det gjelder bare å finne frem i jungelen av entusiastiske strikkere. Jeg synes det er mest inspirerende å følge de bloggerene som skriver godt og som tar gode bilder. Noen av bloggene jeg følger er komersielle, de er laget av designere som er ute etter å selge sine strikkeoppskrifter, eller garn eller gjerne begge deler. Jeg følger godt med på hva Pickles-jentene gjør. De er flinke til å lage enkle oppskrifter og deres nettbutikk har utvidet seg til å bli en fysisk butikk også, i Markveien i Oslo. I New York finnes det en butikk i Brooklyn som heter The Purl Bee. De har også en blogg og en nettbutikk, og innehaveren har gitt ut flere strikkebøker. Ligner veldig mye på Pickles i stil og konsept (eller Pickles ligner vel på dem...): fine farger og overkommelige prosjekter. Clara stickar er en svensk favoritt. Hun er den ene i duoen som står bak den fantastiske votteboken Vantar för alla årstider.
I det siste har jeg også begynt å følge Mandarine's fra Latvia. Hun har så fin stil og tar veldig gode bilder! Av norske ikke-kommersielle blogger vil jeg trekke fram A's almanakk. Votteoppskriften det -enkleste-er-ofte-det-beste har blitt en gjenganger på denne bloggen . Monstermønster er utrolig produktiv og strikker masse fint til barn.
Hvis noen har fine tips om andre blogger, så blir jeg glad!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar