onsdag 31. oktober 2012

Stripestrikk og inspirasjon i Amsterdam

Stripete skjerf
Stripete skjerf
Minimeta og jeg var i Amsterdam i helgen for å besøke små og store venner. Strikketøyet fikk selvfølgelig være med på reisen. Jeg begynte på et skjerf på flyet på vei nedover, og det vokste nesten en meter på turen. Jeg strikker et stripete skjerf i alpakkagarn i seks forskjellige farger, inspirert av  Monstermønster. Det går veldig fort, siden jeg strikker på rundpinne. Skjerfet blir deilig og mykt og dessuten litt tykkere, siden det legges dobbelt. Jeg har tenkt å holde på til det ikke er mer garn igjen, så får vi se hvor langt det blir til slutt.


Heklet fugl
Pip, pip, pip...
Min venninne, Marieke, hadde fått en fin hjemmelaget fugl i barselgave, og denne har jeg tenkt å kopiere. Man hekler bare en sirkel i forskjellige farger, bretter den i to og fyller med vatt før man syr sammen. Så kan man dekorere med vinger, nebb og føtter om man vil det.

Som en bonus da vi kom hjem lå det en pakke med garn som jeg betilte før vi dro og ventet på meg. Nå blir det genser på Minimeta snart. Mer om det senere!

Foto: Ingrid Svennevig Hagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar