torsdag 31. oktober 2013

Dotter til datter

Dottejakke
Dekorative dotter
Nå har jeg begynt på et prosjekt som dessverre kommer til å ta mye lengre tid enn jeg hadde håpet. Det er begynnelsen på en Glad dottejakke fra Pickles, str 7-8 år. Veldig fin, men akk så lang tid det tar å strikke de dottene! Jeg blir imidlertid alltid overrasket over hvor lett det er å lære seg nye strikketeknikker, når man først kan strikke rett og vrang. Jeg så for meg at disse dottene var kompliserte å strikke, men den gang ei. Det tar bare litt ekstra tid. Jakken strikkes i Pickles summer wool og Pickles angora, og begge garntypene er veldig fine å strikke med. Det er imidlertid en sjanse for at det blir litt noen pauser med julegavestrikking innimellom alle dottene!

Foto: Ingrid S. Hagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar