onsdag 11. september 2013

Endelig høst

Genser


Det har vært supert med indian summer, men nå er det helt greit at høsten kommer synes jeg! Denne uka ble jeg endelig ferdig med en genser til datteren min, som umiddelbart ble tatt i bruk. Oppskriften heter Barndomsgenser med hette og den er strikket i dobbel tråd med Pickles Pure Wool og begge deler er hentet fra Pickles.

Picklesjentene har forresten åpnet ny butikk på Grünerløkka i Oslo. Åpningshelgen var jeg bortreist, men jeg drømte at jeg var der og kjøpte garn. Drømmen gikk endelig i oppfyllelse da jeg var der denne søndagen i stedet. Jeg bestemte meg på forhånd for en avsindig sum som jeg ikke måtte overstige, men det endte med at jeg kjøpte garn for den nette sum av kr. 77,- Ikke fordi det ikke var noe fint der, tvert imot! Jeg fikk kjøpt garn til en hel genser, fordi jeg hadde noe garn til overs som jeg var så heldig å få bytte inn. Nå har jeg nemlig tenkt å bli litt flinkere til å kjøpe det jeg trenger, ikke alt det garnet jeg har lyst på. Et nytt prosjekt er allerede på pinnene, nå skal jeg strikke en genser til meg selv for en gangs skyld. Det er en Lun genser i alpakkagarn. fortsettelse følger!

Foto: Ingrid S. Hagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar