fredag 5. april 2013

Fiskebein

Untitled
Strikking ute i påskesola
Dette skjerfet begynte jeg på i jula. Jeg trengte et prosjekt jeg kunne ta med meg på juleferie. Mønsteret er hentet fra The Purl Bee og heter Men's Mini Herringbone Scarf. Jeg har brukt to nøster Abuelita Baby Merino. Teknikken ser veldig komplisert ut, men den er ganske enkel og resultatet gir en spennende struktur. Jeg minsket maskeantallet noe, for at det ikke skulle bli altfor bredt.

Skjerf
Fornøyd kjæreste, med nytt skjerf
Men så etter jul gikk jeg lei av prosjektet, og ett stykk halvferdig skjerf lå i garnkurven altfor lenge. Så i påskeferien mens jeg ventet på en ny garnforsyning fant jeg ut at jeg endelig skulle gjøre det ferdig. Som dere ser av bildet over, ble mottakeren veldig glad! Selvom våren er i anmarsj og dette skjerfet fort blir altfor varmt, er trøsten at det kommer alltids en ny vinter her i Norge. Men det er heldigvis lenge til ennå!

Foto: Ingrid Svennevig Hagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar