onsdag 6. mars 2013

Vårpalett

Forrige lørdag tok jeg en liten ekskursjon til Pickles' lagerutsalg på Dælenenga i Oslo, for å kjøpe nytt garn. Jeg er nemlig lei av mørkelilla og rustrødt, nå er det en vårligere palett som skal på pinnene.

Garn
Extra Fine Merino til mamma


Mammaen min har tenkt å begynne å hekle igjen, etter vel 30 års pause. Det heier jeg på, og for at hun skal komme i gang tok jeg på meg oppdraget med å kjøpe inn garn for henne. Det ble 10 nøster Extra Fine Merino, i første omgang. Jeg tror bestemorrutene hennes kommer til å bli veldig fine. Hun må bare få seg en heklenål så er vi i gang.

Garn
Hespetreet er den nyttigste dings jeg har fått på lenge.
Tre av mine venninner venter barn i løpet av de neste fire månedene, så det er bare å henge i hvis sneipene deres skal få hjemmestrikkede gaver når de kommer til verden. Til meg selv kjøpte jeg derfor tre hesper 3-tråds merino som er et svært lett og mykt garn, til babyklærne jeg er i gang med å strikke nå.

Foto: Ingrid S. Hagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar