torsdag 17. januar 2013

Fine farger!

Skjerf
Før jul strikket jeg et skjerf til min lillesøster.  Det ble så fint at jeg ville strikke et lignende   til meg selv. Hun fikk et som var ganske mørkt i fargetonene, med mye burgunderrødt og lilla. Jeg har forelsket meg helt i alpakkagarnet til pickles, og kjøpte mange forskjellige farger i dette garnet. Det er bra når man vil strikke et stripeskjerf!

Til dette skjerfet har jeg lagt opp 70 masker på 40cm rundpinne 3,5mm. Så er det bare å strikke rundt og rundt til du ikke orker mer eller til du går tom for garn. Striper er morsomt og jeg liker overlappingen her, for det får fram de forskjellige fargene så fint. Jeg forsøker å strikke 6 striper i hver farge, men jeg oppdaget at det varierer litt hvor mye garn jeg har, så jeg tillater meg noen friheter, som feks å strikke bare 3 striper med mørkebrunt, som dere ser på bildet.

I dag møtes Strikkegeriljaen igjen kl 12.00-13.00. Det blir spennende å se hvordan det går med prosjektene til elevene våre. Nå er det flere som strikker sokker, de begynner å bli avanserte strikkere. I forrige uke var Budstikka her og tok bilder og intervjuet oss. Jeg kommer tilbake til det senere, når artikkelen har vært på trykk. Ha en finfin torsdag!

Foto: Ingrid S. Hagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar